2009年2月23日 星期一

CK「落枕」痛得要命

22-02-2009  星期日


昨天ck因睡姿不正確而令至「落枕」, 他的頭不可左望右望, 也不可上望下望, 只可向前望. 後來我替他塗點按摩膏和加力按摩, 他己可少量向左右望了回家後再幫他用熱水袋熱敷, 希望他舒服一點.


今早睡醒後他再次覺得痛得要命, 替他貼上止痛膏布後便一同出外吃早餐. 本想到銅鑼灣逛街的我們, 因他「落枕」的痛也要取消了, 回家休息!


我向他提意嘗試我為他「拔罐」, 看看可否有點幫助, 他也同意.


先來個「走罐」, 再給他「排罐」


嘩! 吸吮得多高


這個位置很快已出現瘀血色的深紅了


取走玻璃瓶後, ck背上出現不同的紅印


而這印是最深色的一個


2個紅圈印下的紅印是由「走罐」所產生出來的


拔罐後他感覺好了一點, 但還是痛, 所以再替他貼回止痛膏布, 之後他便睡了. 而我回家取電腦給一個朋友替我修理.


 


希望我的拔罐真的可以給他一點幫助


-----------------------------------------------------------------------


後記:


23-02-2009  星期一


今天ck決定到醫生處尋求「解藥」......
醫生除了給他口服藥物外, 還替他打針


 


-----------------------------------------------------------------------


戾 頸 」點 算 好 ?


落 枕 是 常 見 毛 病 , 西 醫 叫 「 Wry-neck 」 , 香 港 人 叫 落 枕 做 「 瞓 戾 頸 」 , 並 將 「 戾 」 讀 lai2 聲 ( 近 似 「 黎 」 字 的 變 音 高 音 ) , 按 《 說 文 解 字 》 , 瞓 戾 頸 的 「 戾 」 字 解 作 「 彎 曲 」 , 可 知 「 瞓 戾 頸 」 是 「 睡 眠 引 致 頸 部 彎 曲 」 的 意 思 。
為 甚 麼 睡 眠 會 導 致 頸 部 彎 曲 呢 ? 因 為 睡 眠 時 頭 部 不 自 覺 的 彎 曲 , 將 相 關 的 頸 部 肌 肉 牽 拉 至 緊 張 的 狀 態 , 加 之 受 寒 , 過 度 伸 展 幾 小 時 後 , 睡 醒 時 肌 肉 已 是 痙 攣 狀 態 了 ! 患 者 肌 肉 會 有 痛 楚 、 腫 脹 、 牽 扯 , 不 能 靈 活 的 轉 動 的 表 現 。
臨 床 上 我 醫 治 落 枕 , 常 會 用 針 灸 配 合 推 拿 治 療 , 效 果 是 立 竿 見 影 的 ! 如 果 病 人 本 身 是 有 著 慢 性 頸 肌 勞 損 或 頸 椎 病 等 問 題 , 一 般 會 加 上 「 解 肌 」 的 中 藥 去 放 鬆 肌 肉 , 促 進 修 復 。


自 救 大 法
1. 如 果 落 枕 引 致 肌 肉 疼 痛 難 忍 , 先 服 止 痛 片 暫 時 止 痛 , 立 刻 去 看 醫 生 。
2. 如 果 肌 肉 無 明 顯 的 變 紅 、 腫 脹 , 用 手 觸 摩 溫 度 不 太 熱 , 用 熱 水 袋 或 發 熱 貼 敷 在 患 處 , 可 起 舒 緩 肌 肉 緊 張 之 效 。
3. 熱 敷 一 會 後 肌 肉 會 比 較 放 鬆 , 這 時 要 對 頸 肩 進 行 按 摩 , 按 摩 時 力 度 由 小 至 大 , 如 果 找 到 一 個 最 痛 點 , 就 要 集 中 按 , 慢 慢 加 大 雙 手 力 度 至 明 顯 感 到 酸 脹 痛 。
4. 對 於 落 枕 的 肌 肉 , 通 常 會 在 幾 天 後 放 鬆 , 這 段 期 間 要 遠 避 冷 氣 、 濕 氣 , 所 以 在 冷 氣 辦 工 室 要 加 穿 及 頸 外 套 , 回 家 後 要 關 掉 冷 氣 、 有 需 要 時 開 動 抽 濕 機 , 睡 覺 時 要 蓋 被 。
5. 換 一 個 舒 服 的 枕 頭 , 不 能 過 高 過 低 , 太 軟 太 硬 , 以 自 己 躺 下 時 感 覺 舒 服 為 好 。
6. 康 復 中 或 康 復 後 , 都 要 提 醒 自 己 不 能 工 作 過 勞 , 尤 其 是 辦 公 室 工 作 者 , 很 多 時 落 枕 、 頸 椎 病 等 都 是 頸 肌 使 用 過 度 , 伏 下 了 發 病 的 誘 因 。
7. 康 復 中 或 康 復 後 , 都 要 提 醒 自 己 常 常 作 頸 部 運 動 , 以 牽 拉 、 放 鬆 的 動 作 為 主 , 讓 頸 肩 肌 肉 常 常 作 「 柔 軟 體 操 」 , 自 能 加 速 康 復 , 減 低 下 次 落 枕 的 機 會 。


2 則留言:

  1. 係咪即係叫做"訓矮頸"? 條頸唔郁得真係好辛苦的~~
    希望ck快d好番... 然後同pipi ma去街街~~
    [版主回覆03/03/2009 00:43:00]佢今日要去睇鐵打

    回覆刪除
  2. 拔罐你都掂! 好叻呀! 我都係膊頭痛同道中人!
    [版主回覆03/03/2009 00:43:00]上年10月個朋友由德國返香港一齊去學, 玩下咋
    膊頭痛.... 我已經要做物理治療了, 除了做d 柔軟動作, 仲要敷熱水袋, 你都敷下啦, 好d ka

    回覆刪除